PEDAGOGŲ IR TĖVŲ BENDRADARBIAVIMAS UGDANT AUTIZMO SPEKTRO SUTRIKIMĄ TURINČIUS VAIKUS

Autoriai

  • Jūratė Kazlauskienė Šilutės lopšelis-darželis „ Žvaigždutė“
  • Aurelija Valaitienė Klaipėdos valstybinė kolegija https://orcid.org/0000-0002-2683-5933

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v0iVI.192

Raktažodžiai:

autizmo spektro sutrikimas, tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas, ugdymas

Santrauka

Daugelio autorių požiūriu pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ugdant autizmo spektro sutrikimą turinčius vaikus yra reikšmingas ir reikalingas procesas. Gilinantis į pedagogų ir tėvų bendradarbiavimą ugdant autizmo spektro sutrikimą turinčius vaikus atskleidžiamos įvairios bendradarbiavimo problemos. Todėl išsikeltas probleminis klausimas, į kurį bandoma atsakyti – kaip vyksta bendradarbiavimas tarp pedagogų ir tėvųugdant autizmo spektro sutrikimą turinčius vaikus. Atliekant tyrimą buvo pasirinkti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, struktūrizuotas interviu, kokybinė tyrimo rezultatų analizė.

Straipsnyje nurodoma pedagogų ir tėvų partnerystės esmė ir prasmė, pagrindinių bendradarbiavimo nuostatų visuma, teoriniu ir praktiniu aspektu. Pedagogų nuomone, tėvų įtraukimui į ugdymo procesą priimtiniausios ir dažniausiai naudojamos bendradarbiavimo formos yra šios: individualūs pokalbiai ir susitikimai, bendri renginiai, šventės ir išvykos, šiek tiek rečiau ugdomosios veiklos ir susirinkimai. Pedagogai nurodo tokius bendradarbiavimo metodus ir priemones, susijusias su autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų tėvais: įvairūs susitikimai, pokalbiai, susirašinėjimas elektroniniais laiškais, ugdymosi pasiekimų vertinimas ir aptarimas.

Atsisiuntimai

Publikuotas

2021-12-03

Kaip Cituoti

Kazlauskienė, J., & Valaitienė, A. (2021). PEDAGOGŲ IR TĖVŲ BENDRADARBIAVIMAS UGDANT AUTIZMO SPEKTRO SUTRIKIMĄ TURINČIUS VAIKUS. STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, (VI), 37–47. https://doi.org/10.52320/svv.v0iVI.192