Skaitmeninė transformacija ir organizaciniai pokyčiai: literatūros analizė

Autoriai

  • Murat Mehmet Koska Gaziantep Islamic Science and Technology University
  • Cemal Akturk Gaziantep Islamic Science and Technology University
  • Ceren Cubukcu Cerasi Gebze Technical University

DOI:

https://doi.org/10.52320/dav.v22i1.367

Reikšminiai žodžiai:

skaitmeninė transformacija, skaitmeninė organizacija, technologijų įsisavinimas, verslo modelio inovacijos, strateginis valdymas

Santrauka

Skaitmeninė transformacija keičia organizacijų struktūrą ir veikimo būdus, tačiau daugelis jos poveikių išlieka neaiškūs. Šiame straipsnyje skaitmeninę transformaciją suskaidome į tris pagrindinius komponentus: skaitmenizavimą ir visapusišką transformaciją. Toliau pateikiame integruotą sistemą, kuri apima ne tik technologinius pokyčius, bet ir organizacinės struktūros bei kultūros poslinkius. Apžvelgdami literatūrą nuo 2018 iki 2024 metų ir nagrinėdami realaus pasaulio pavyzdžius – nuo tokių įmonių kaip „Amazon“ ir „GE“ sėkmės istorijų iki tokių atvejų kaip „Blockbuster“ ir „Nokia“ patirtų sunkumų – parodome, kad skaitmeninė transformacija gali lemti plokštesnes hierarchijas ir lankstesnius, duomenimis grįstus sprendimų priėmimo procesus. Vis dėlto išlieka tokių iššūkių kaip kultūrinis pasipriešinimas ir sunkumai integruojant esamas sistemas. Mūsų tyrimai rodo, kad sėkminga transformacija reikalauja kruopštaus technologijų, kultūros ir strategijos suderinimo. Be to, siūlome diagnostinį įrankį, skirtą organizacijos skaitmeninei brandai įvertinti, ir pabrėžiame, kad skaitmeninė transformacija nėra vienkartinis įvykis, o nuolatinė strateginė kelionė, kurios tikslas – išlaikyti konkurencinį pranašumą sparčiai besikeičiančioje skaitmeninėje aplinkoje.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-05-09

Numeris

Skyrius

INFORMATIKOS INŽINERIJA

Kaip cituoti

Skaitmeninė transformacija ir organizaciniai pokyčiai: literatūros analizė. (2025). DARNIOS APLINKOS VYSTYMAS, 22(1), 95-111. https://doi.org/10.52320/dav.v22i1.367