Gelžbetoninių tiltų ilgaamžiškumo ir tvarumo didinimas optimizuojant betoninę dangą

Autoriai

DOI:

https://doi.org/10.52320/dav.v22i1.377

Reikšminiai žodžiai:

gelžbetoniniai tiltai, betoninė danga, tvarumas

Santrauka

Transporto sistemos yra gyvybiškai svarbios ekonominei pažangai, o tiltai atlieka labai svarbų vaidmenį sujungiant regionus ir įveikiant gamtines kliūtis, pvz., upes ir slėnius. Šioms struktūroms reikia didelių žmogiškųjų ir finansinių investicijų. Civilinėje inžinerijoje gelžbetoniniai tiltai yra monumentalūs dizaino ir funkcionalumo pasiekimai. Pagrindinis jų ilgaamžiškumo ir tvarumo elementas yra betoninė danga, apsauganti armatūrinį plieną.
Šiame darbe nagrinėjama betoninės dangos svarba pailginant tiltų eksploatavimo laiką ir didinant jų tvarumą. Tinkamas tokios infrastruktūros valdymas dera su keliais Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslais (DVT). Konkrečiai, 9-asis tikslas skirtas atspariai infrastruktūrai kurti, skatinant įtraukų ir tvarų pramonės augimą bei inovacijas. Kita vertus, prastas ir neefektyvus planavimas gali trukdyti pasiekti 15-ą tikslą, kuris skirtas žemės ekosistemų apsaugai. 
Dokumente pripažįstama neišvengiama gelžbetoninių tiltų korozijos problema ir pateikiama apsauginio betono dangos sluoksnio jautrumo analizė. Pateikiamas Portugalijos betoninio tilto A25 greitkelyje atvejo tyrimas. Siekiant kiekybiškai įvertinti gelžbetoninio tilto, kurio betono dangos storis yra 25 mm, 30 mm, 35 mm, 40 mm ir 45 mm, eksploatavimo laiką ir susijusias naudotojo išlaidas, taikomas nusidėvėjimo modelis.
Išvados rodo, kad sprendimų ar medžiagų, užtikrinančių ilgesnį betoninių tiltų eksploatavimo laiką, priėmimas gali reikšmingai sumažinti bendras tiltų statybos išlaidas ir poveikį aplinkai. Šis tyrimas pabrėžia kritinį betono dangos vaidmenį tiek gelžbetoninių tiltų patvarumui, tiek tvarumui, akcentuojant tinkamo planavimo ir medžiagų parinkimo poreikį, kad būtų pasiekta ilgalaikė nauda.

Autoriaus biografija

  • José Almeida, Instituto Politécnico da Guarda

    José Carlos Almeida has been, since 2003, Adjunct Professor at the Polytechnic Institute of Guarda, teaching in the area of Civil Engineering.
    In the area of thermal behaviour, he is a designer and PQI Qualified Expert by the Portuguese Energy Agency (ADENE).
    He was a professor in the University Higher Education at the Piaget Institute - VISEU.
    He was coordinator of civil engineering’s inspection team’s at PROMAN.
    He was a structural designer at Póvoas & Associados Engenheiros Lda.
    He was a construction’s engineer at Afaplan.
    Since 1998, he has a degree in Civil Engineering (structural branch) from the Faculty of Engineering of the University of Porto.
    Since 2003, he has a master's degree in Civil Engineering, structural Specialty, from the School of Engineering of the University of Minho. Dissertation theme: "Characterization of masonry subjected to tensile stresses".
    Since 2013, he holds a PhD in Civil Engineering from the School of Engineering of the University of Minho. Thesis theme: "Life cycle study of road bridges: Support system for the comparative analysis of costs throughout the life cycle of different solutions for reinforced concrete road bridges".
    At the School of Technology and Management of the Polytechnic Institute of Guarda, he is coordinator of the Master's Degree in Civil Constructions, coordinator of the Scientific Area of Civil Engineering and is also head of for the laboratory of Structures and Construction Materials.
    Since January 2022 he has been a researcher at CISE - Electromechatronic Systems Research Centre.
    Fields of expertise: Civil Engineering; Structures; Sustainability; Life Cycle Cost Analysis; Energy Certification.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-05-09

Numeris

Skyrius

STATYBOS INŽINERIJA

Kaip cituoti

Gelžbetoninių tiltų ilgaamžiškumo ir tvarumo didinimas optimizuojant betoninę dangą. (2025). DARNIOS APLINKOS VYSTYMAS, 22(1), 62-73. https://doi.org/10.52320/dav.v22i1.377