IŠŠŪKIAI IR GALIMYBĖS DIRBTINIO INTELEKTO ĮGYVENDINIMUI TURIZME: ETINĖ IR TECHNOLOGINĖ PERSPEKTYVOS

Autoriai

  • Anxhela Ferhataj European university of Tirana
  • Fatmir Memaj University of Tirana

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.357

Raktažodžiai:

dirbtinis intelektas turizme, personalizuota patirtis, duomenų privatumas, etiniai klausimai, technologiniai iššūkiai

Santrauka

Greitas dirbtinio intelekto (DI) technologijų integravimas į turizmo pramonę sukėlė keliautojų entuziazmą ir nerimą. Šiame tyrime nagrinėjamas dvigubas DI vaidmuo turizme, jo potencialas pagerinti turistų patirtį ir etinės dilemos, susijusios su jo įgyvendinimu. Tyrimo problema apima klausimus, kaip DI valdomos personalizuotos paslaugos veikia turistų pasitenkinimą, etinius duomenų privatumo aspektus ir keliautojų iššūkių bei galimybių suvokimą. Pagrindinis šio tyrimo tikslas – ištirti DI poveikį turizmo patirčiai, sutelkiant dėmesį į tris pagrindines sritis: (1) turistų pasitenkinimo didinimą per DI valdomas personalizuotas paslaugas, (2) etines dilemmas, kylančias dėl duomenų privatumo problemų, ir (3) keliautojų suvokimą apie iššūkius ir galimybes, susijusias su DI įgyvendinimu turizmo sektoriuje. Norint pasiekti šiuos tikslus, buvo taikoma kiekybinė tyrimo metodologija, naudojant internetinę anketinę turistų apklausą, kurie savo kelionių metu naudojosi DI paslaugomis. Tyrimas, atliktas su 142 dalyviais, apklaustais Albanijoje 2024 metų liepos ir rugpjūčio mėnesiais, orientuojasi į turistų suvokimą apie DI valdomų paslaugų privalumus ir rizikas, ypatingą dėmesį skiriant personalizavimui, privatumui ir technologiniams barjerams, ribojantiems DI plėtrą. Duomenų analizė buvo atlikta naudojant JASP versiją 0.19.1.0, kuri suteikia tvirtas statistines galimybes hipotezių tikrinimui. Naudojant 95 % pasitikėjimo intervalą, buvo nustatyta rezultatų reikšmingumas, užtikrinant griežtą kintamųjų ryšių tyrimą.

Pagrindiniai rezultatai rodo, kad DI valdomos personalizuotos paslaugos žymiai pagerina turistų pasitenkinimą ir bendrą kelionių patirtį. Turistai išreiškė pageidavimą gauti paslaugas, pritaikytas jų individualiems poreikiams, rodančius, kad DI integracija padidina klientų lojalumą ir teigiamas kelionių patirtis. Priešingai, tyrimas identifikavo svarbias etines dilemas ir duomenų privatumo problemas, susijusias su DI technologijomis turizme. Dauguma respondentų išreiškė nerimą dėl asmens duomenų rinkimo ir naudojimo, pabrėždami skaidrių duomenų praktikų ir etinių aspektų poreikį diegiant DI sprendimus.

Be to, keliautojai suvokia tiek iššūkius, tiek galimybes, kurias DI teikia turizmo pramonėje. Nors technologinis pasirengimas yra svarbus klausimas, daugelis turistų pripažįsta DI potencialą supaprastinti procesus ir pagerinti jų bendrą kelionių patirtį. Iš įmonių tikimasi, kad jos prisiims etinę atsakomybę diegiant DI technologijas, užtikrindamos pusiausvyrą tarp inovacijų ir vartotojų apsaugos. Rezultatai rodo silpną ryšį tarp duomenų privatumo ir DI algoritmų skaidrumo problemų bei keliautojų pasitikėjimo DI paslaugomis (ρ = 0.224, p = 0.007). Nors šie veiksniai yra svarbūs, jie gali nebūti pagrindiniai pasitikėjimo skatinimo veiksniai; suvokiamas naudingumas ir ankstesnė patirtis su DI taip pat žymiai veikia keliautojų norą priimti DI paslaugas.

Išvados, gautos iš šio tyrimo, pabrėžia technologinės pažangos ir etinių svarstymų pusiausvyros svarbą turizmo pramonėje. Norint spręsti identifikuotas problemas, turizmo sektorius turi prioritetą teikti skaidrumui DI algoritmuose ir tvirtoms duomenų privatumo priemonėms. Politikai ir organizacijos turėtų įgyvendinti aiškias privatumo politikos nuostatas ir sukurti aiškias DI sistemas, kad padidintų keliautojų pasitikėjimą DI taikomosiomis programomis. Šios studijos įžvalgos tarnauja kaip pagrindas būsimam tyrimui, siekiant skatinti atsakingą DI priėmimą, prioritetą teikiant tiek inovacijoms, tiek vartotojų pasitikėjimui.

Būsimi tyrimai galėtų išplėsti apimtį, apimant platesnį turizmo kontekstų spektrą ir taikant ilgalaikes metodologijas. Tai ne tik praturtintų turistų požiūrio apie DI supratimą, bet ir sustiprintų dabartinių rezultatų bendrąjį galiojimą, prisidedant prie vis didėjančio DI įgyvendinimo literatūros turizme. Tyrimas pabrėžia skaidrios DI valdymo ir turizmo specialistų kvalifikacijos kėlimo poreikį, kad būtų užtikrinta etinė ir veiksminga DI technologijų naudojimas, kas tampa vis aktualesniu šiandienos greitai besikeičiančioje skaitmeninėje aplinkoje.

Atsisiuntimai

Publikuotas

2024-12-30

Kaip Cituoti

Ferhataj, A., & Memaj, F. (2024). IŠŠŪKIAI IR GALIMYBĖS DIRBTINIO INTELEKTO ĮGYVENDINIMUI TURIZME: ETINĖ IR TECHNOLOGINĖ PERSPEKTYVOS. STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, 1(IX), 217–231. https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.357