ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMO GALIMYBĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE: TĖVŲ PATIRTYS
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.v1iX.385Reikšminiai žodžiai:
įtraukusis ugdymas, ikimokyklinio ugdymo pedagogai, specialieji ugdymosi poreikiai, tėvaiSantrauka
Įtraukusis ugdymas šiandien yra plačiai vartojama sąvoka, reiškianti vaikų, turinčių negalią ar sutrikimų, įtraukimą į bendrą socializacijos ir ugdymosi procesą. Ši koncepcija atsirado kartu su švietimo reforma, kurios dalis – užtikrinti įtraukųjį ugdymą, grindžiamą lygybės ir nediskriminavimo principais. Įtraukusis ugdymas laikomas nuolat kintančiu procesu, orientuotu į ugdymo prieinamumą, kokybės gerinimą ir individualų vaiko poreikių atitikimą. Nors tema yra aktuali ir intensyviai tiriama, ypač pastarąjį dešimtmetį, tyrimų apie tėvų patirtis įtraukiojo ugdymo kontekste yra nedaug. Pateiktame tyrime siekta atskleisti tėvų patirtis, susijusias su įtraukiojo ugdymo įgyvendinimu ikimokyklinėse įstaigose, pasitelkiant teorinę literatūros analizę bei empirinį pusiau struktūruotą interviu metodą ir kokybinę turinio analizę. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvų patirtys yra įvairios, tačiau įtraukusis ugdymas teigiamai veikia vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), ugdymosi procesus. Sėkmingai įtraukčiai būtinas nuolatinis tėvų, pedagogų ir kitų specialistų bendradarbiavimas. Tyrimas taip pat išryškino pagrindinius iššūkius: pedagogų pasirengimo darbui su vaikais, turinčiais SUP, stiprinimą; tėvų aktyvesnį įsitraukimą į ugdymo procesą; ugdymo sąlygų pritaikymą individualiems vaikų poreikiams; bei papildomų konsultacijų ir pagalbos teikimą tėvams.
Atsisiuntimai
Publikuota
Numeris
Skyrius
Licencija
Autorių teisės (c) 2025 Roberta Vaičienė

Šis darbas licencijuotas pagal Creative Commons Attribution 4.0 tarptautinę licenciją.

Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.