ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMO GALIMYBĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE: TĖVŲ PATIRTYS

Autoriai

  • Roberta Vaičienė Lietuva

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v1iX.385

Reikšminiai žodžiai:

įtraukusis ugdymas, ikimokyklinio ugdymo pedagogai, specialieji ugdymosi poreikiai, tėvai

Santrauka

Įtraukusis ugdymas šiandien yra plačiai vartojama sąvoka, reiškianti vaikų, turinčių negalią ar sutrikimų, įtraukimą į bendrą socializacijos ir ugdymosi procesą. Ši koncepcija atsirado kartu su švietimo reforma, kurios dalis – užtikrinti įtraukųjį ugdymą, grindžiamą lygybės ir nediskriminavimo principais. Įtraukusis ugdymas laikomas nuolat kintančiu procesu, orientuotu į ugdymo prieinamumą, kokybės gerinimą ir individualų vaiko poreikių atitikimą. Nors tema yra aktuali ir intensyviai tiriama, ypač pastarąjį dešimtmetį, tyrimų apie tėvų patirtis įtraukiojo ugdymo kontekste yra nedaug. Pateiktame tyrime siekta atskleisti tėvų patirtis, susijusias su įtraukiojo ugdymo įgyvendinimu ikimokyklinėse įstaigose, pasitelkiant teorinę literatūros analizę bei empirinį pusiau struktūruotą interviu metodą ir kokybinę turinio analizę. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvų patirtys yra įvairios, tačiau įtraukusis ugdymas teigiamai veikia vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), ugdymosi procesus. Sėkmingai įtraukčiai būtinas nuolatinis tėvų, pedagogų ir kitų specialistų bendradarbiavimas. Tyrimas taip pat išryškino pagrindinius iššūkius: pedagogų pasirengimo darbui su vaikais, turinčiais SUP, stiprinimą; tėvų aktyvesnį įsitraukimą į ugdymo procesą; ugdymo sąlygų pritaikymą individualiems vaikų poreikiams; bei papildomų konsultacijų ir pagalbos teikimą tėvams.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-12-16

Kaip cituoti

ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMO GALIMYBĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE: TĖVŲ PATIRTYS. (2025). STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, 1(X), 219-235. https://doi.org/10.52320/svv.v1iX.385