EFEKTYVAUS TARPKULTŪRINIO BENDRAVIMO VAIDMUO MEDICINOS TURIZME LIETUVOJE

Autoriai

  • Miglė Eleonora Černikovaitė Vilniaus kolegija

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.343

Raktažodžiai:

efektyvi komunikacija, medicinos turizmas, tarpkultūriniai santykiai, medicinos turistų patirtis, Lietuva

Santrauka

Efektyvus bendravimas yra labai svarbus tarptautinėje ir daugiakultūrėje aplinkoje, ypač sparčiai augančiame medicinos turizmo sektoriuje. Aiškios bendravimo strategijos padeda įveikti kalbinius ir kultūrinius barjerus, skatina bendradarbiavimą ir kuria santykius, kuriuose gerbiami skirtingi požiūriai. Medicinos turizmo sektoriuje, kuris, kaip prognozuojama, išaugs nuo 13,13 mlrd. JAV dolerių 2021 m. iki 53,51 mlrd. dolerių 2025 m., veiksmingas bendravimas yra labai svarbus koordinuojant sveikatos priežiūros ir logistikos paslaugas („Fortune Business Insights“, 2023 m.). Šiame sektoriuje pirmaujančios šalys yra Tailandas, Indija ir Turkija, o Lietuva turi potencialo dėl kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų ir konkurencingų kainų. Tačiau ji susiduria su tokiais iššūkiais kaip nepakankama vyriausybės parama ir kultūriniai bendravimo barjerai, kurie trukdo jos augimui.
Šiame straipsnyje siekiama įvertinti bendravimo įtaką medicinos turizmo sprendimams Lietuvoje, sutelkiant dėmesį į dvi pagrindines sritis: esamos literatūros, susijusios su įtaką darančiais veiksniais, apžvalgą ir Lietuvos, Skandinavijos ir Didžiosios Britanijos atstovų tarpkultūrinio bendravimo stilių palyginimą. Taikant tokius tyrimo metodus kaip literatūros apžvalga, apklausos ir aprašomoji statistinė analizė, tyrime nagrinėjama, kaip medicinos organizacijų komunikaciją vertina tarpkultūriniai medicinos turistai. Tyrimo rezultatai rodo, kad aiški ir tikslinga komunikacija reikšmingai pagerina medicinos turistų patirtį ir paslaugų vertinimą, todėl pabrėžiama komunikacijos efektyvumo svarba medicinos turizmo sektoriuje.

Atsisiuntimai

Publikuotas

2024-12-10

Kaip Cituoti

Černikovaitė, M. E. (2024). EFEKTYVAUS TARPKULTŪRINIO BENDRAVIMO VAIDMUO MEDICINOS TURIZME LIETUVOJE. STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, 1(IX), 15–25. https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.343