PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIŲ ĮGALINIMAS REFLEKTUOTI GIMTOSIOS KALBOS PAMOKOSE NAUDOJANT INTERNETINĘ PROGRAMĖLĘ „REFLECTUS“
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.v1iVIII.287Raktažodžiai:
pradinių klasių mokiniai, įgalinimas reflektuoti, gimtosios kalbos pamoka, internetinė reflektavimo sistemaSantrauka
Pradinių klasių mokinių įgalinimas reflektuoti apie mokymąsi gimtosios kalbos pamokose – tai interkacija tarp mokytojo ir vaikų, kurios metu pastarasis, naudodamas įvairius metodus, priemones ir kt. sudaro galimybes apmąstyti mokymąsi. Pradinių klasių mokiniai palaipsniui ima reflektuoti apie mokymąsi, tad čia itin svarbus mokytojo, kaip įgalintojo vaidmuo. Aptariamo amžiaus vaikai, kurie yra įgalinami reflektuoti apie mokymąsi, skatinami mintimis grįžti į bet kokią mokymosi situaciją, veiklą ar užduotį ir siekti prisiminti bei apmąstyti savo mokymąsi. Introspektyviai žvelgdamas į savo mokymąsi, pradinių klasių mokinys mokosi sekti savo intelektualinės veiklos eigą ir, jei reikia, koreguoti atskirus jos žingsnius.
Vienas iš būdų, kaip vaikai gali būti įgalinami reflektuoti gimtosios kalbos pamokose – naudojimasis internetine reflektavimo programėle „Reflectus“. Tai šiuolaikinis patogus būdas mokytojui sistemingai atgręžti mokinius į mokymąsi tam, kad jie apmąstytų savo patirtis. Norint geriau suprasti, kas buvo pirminio „Reflectus“ sumanymo autorius, kokie yra šios programėlės naudojimosi ypatumai bei kaip mokytojams sekasi ja naudotis, atlikti 6 giluminiai interviu (su 5 pradinių klasių mokytojais-metodininkais ir viena „Reflectus“ kūrybinės grupės nare) bei išanalizuotas vienas seminaro video įrašas (jį vedė pirminio „Reflectus“ programėlės sumanymo autorė). Tyrimo duomenims apdoroti pasirinktas teminės analizės metodas. Tyrimo rezultatai parodė, kad šios programėlės poreikis atsirado dėl to, kad buvo ieškota patogaus būdo, kaip fiksuoti vaikų apmąstymus bei greitai, be didelių laiko sąnaudų apdoroti siekiant konstruoti tolimesnį gimtosios kalbos mokymosi procesą. Tai programėlė, kurioje mokytojai gali patys kurti savo įgalinančius reflektuoti apie mokymąsi klausimus bei pasirinkti laiko tarpus, t.y. kiek dažnai naudosis „Reflectus“ teikiamomis galimybėmis.
Atsisiuntimai
Publikuotas
Kaip Cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Copyright (c) 2023 Rasa Kulevičienė
Šis darbas yra licencijuotas pagal Creative Commons Attribution 4.0 Tarptautinė licencija.
Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.