VEIKSNIAI, LEMIANTYS APSKAITĄ TVARKANČIŲ ASMENŲ LOJALUMĄ APSKAITOS PROGRAMAI

Autoriai

  • Giedrė Balkytė Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution
  • Jadvyga Jurevičienė Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v1iX.411

Reikšminiai žodžiai:

apskaitos programa, lojalumo veiksniai, apskaitą tvarkantis asmuo, verslo valdymo sistema

Santrauka

Skaitmeninių technologijų plėtra daro didelę įtaką verslo procesų organizavimui, ypač finansų ir apskaitos srityje, kur verslo valdymo sistemos ir apskaitos programos tampa esminėmis duomenų valdymo, tikslumo ir sprendimų priėmimo priemonėmis. Atsižvelgiant į rinkoje esančių apskaitos programinės įrangos įvairovę, programinės įrangos pasirinkimas reikalauja ne tik techninės analizės, bet ir vartotojo, apskaitos specialisto, pasitenkinimo bei lojalumo įvertinimo. Dėl nuolat kintančios verslo aplinkos ir technologinės pažangos verslo valdymo sistemos ir apskaitos programos yra naudojamos, atnaujinamos ir diegiamos Lietuvos įmonėse ir organizacijose. Didelė šių sistemų įvairovė, spektras ir pasirinkimas kelia klausimą, kokie veiksniai lemia apskaitos personalo lojalumą apskaitos programai.

Tyrimo objektas – veiksniai, lemiantys apskaitos tvarkytojų lojalumą apskaitos programai.

Tyrimo tikslas – išanalizuoti veiksnius, lemiančius apskaitos personalo lojalumą apskaitos programai.

Tyrimo uždaviniai:
1. Teoriniu požiūriu išnagrinėti veiksnius, lemiančius vartotojų lojalumą verslo valdymo sistemoms.
2. Nustatyti apskaitos tvarkytojų lojalumo apskaitos programai veiksnius.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, sisteminimas, palyginimas, apibendrinimas ir anketinė apklausa.

Teoriškai išanalizavus veiksnius, lemiančius vartotojų lojalumą verslo valdymo sistemoms, galima teigti, kad vartotojų lojalumas ir pasitenkinimas verslo valdymo sistemomis priklauso nuo daugelio tarpusavyje susijusių veiksnių. Įsitraukimas, kylantis iš suvokiamo naudingumo ir naudojimo paprastumo, yra svarbus tarpinis elementas tarp pasitenkinimo ir lojalumo. Lojalumą lemiantys veiksniai: informacijos ir sistemos kokybė, suvokiamas naudingumas ir pasitenkinimas. Pasitenkinimui svarbūs veiksniai: apskaitos nauda, ​​veiklos nauda, ​​individuali nauda ir vadovybės įsipareigojimas, taip pat vartotojų pasitenkinimas. Apklausos rezultatai parodė, kad dauguma buhalterių išlieka ištikimi dabartinei apskaitos programai, tik penktadalis rekomenduoja ją pakeisti, o didžioji dauguma rekomenduotų ją kitiems. Apklausos dalyvių atsakymai atskleidė, kad jie turi skirtingas nuomones dėl apskaitos programos keitimo: vieni buhalteriai išreiškė prisirišimą prie esamos sistemos, susirūpinimą dėl papildomo darbo ir mokymų poreikio, kiti išreiškė norą modernesnės programos su daugiau funkcinių galimybių. Empirinė analizė parodė, kad buhalterių lojalumą lemia šie veiksniai: programos pritaikymas išmaniosioms sistemoms, pakankamas programėlės naudojimas, programos aptarnavimo ir priežiūros kokybė bei greitis, galimybė dirbti namuose, galimybė tvarkyti kelių įmonių apskaitą ir priimtina programos bei jos aptarnavimo kaina. Tai rodo, kad apskaitos programos lojalumui svarbus ne tik technologinis, bet ir praktinis sistemos pritaikomumo bei patogumo vartotojui aspektas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-12-16

Kaip cituoti

VEIKSNIAI, LEMIANTYS APSKAITĄ TVARKANČIŲ ASMENŲ LOJALUMĄ APSKAITOS PROGRAMAI. (2025). STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, 1(X), 26-34. https://doi.org/10.52320/svv.v1iX.411