GENERATYVUMO PERSPEKTYVA VYRESNIO AMŽIAUS SUAUGUSIŲJŲ MOKYMESI: LITERATŪROS APŽVALGA
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.viVI.203Raktažodžiai:
generatyvumas, vyresnio amžiaus suaugusieji, mokymasis vyresniame amžiujeSantrauka
Šiame straipsnyje, remiantis įvairių šalių mokslinės literatūros šaltiniais, analizuojamas vyresnio amžiaus žmonių savaiminis mokymasis generatyvumo kontekste. Analizuojant generatyvumo ir vyresnio amžiaus suaugusiųjų mokymosi sąsajas, siekiama atskleisti kaip generatyvumo kontekstas formuoja vyresnio amžiaus žmonių savaiminį mokymąsi. Literatūros apžvalga leido išskirti generatyvumo kontekste vykstančio mokymosi būdingus bruožus, apimančius mokymąsi įtakojančius veiksnius, pagrindinius mokymosi proceso ypatumus ir mokymosi reikšmę vyresnių žmonių gyvenimui. Vyresnio amžiaus žmonių įsitraukimas į generatyvumą, ankstesnio mokymosi kompetencija ir socialinė aplinka daro įtaką mokymuisi. Generatyvumo kontekste vykstančio vyresnio amžiaus suaugusiųjų mokymosi procesui yra būdinga informuotu dalyvavimu grįsta motyvacija, įgalinimas, savaiminio mokymosi patirčių įvairovė, refleksija. Asmenybės augimas, asmeninės kompetencijos tobulinimas, savo vaidmens įtvirtinimas yra mokymosi pasekmės, darančios įtaką vyresnių suaugusiųjų gyvenimui.
Atsisiuntimai
Publikuotas
Kaip Cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.