PAGRINDINIAI DARBO ATMOSFEROS KOKYBĘ IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE LEMIANTYS VEIKSNIAI
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.viVI.198Raktažodžiai:
ikimokyklinio ugdymo įstaiga, darbo atmosfera, kokybė, veiksniaiSantrauka
Straipsnyje pateikiama mokslinės literatūros apžvalga apie švietimo srityje vykstančius pokyčius skiriant išskirtinį dėmesį darbuotojui, nes būtent žmogiškieji ištekliai tampa svarbiausiu veiksniu, lemiančiu organizacijos veiklos efektyvumą. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoms ypač svarbi tinkama, patraukli bei pozityvi darbo atmosfera. Jau seniai diskutuojama, kad darbuotojų produktyvumui ir sėkmingam darbui nebeužtenka vien suteikiamų darbo priemonių ar priedų prie atlyginimo. Šių laikų mokytojams reikalingas puikus mikroklimatas, geri santykiai su kolegomis ir vadovais. Vykdytuose tyrimuose taikyti mokslinės literatūros, dokumentų analizės, apklausos žodžiu metodai. Lyginamoji tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad ikimokyklinio ugdymo pedagogų ir vadovų nuomonės sutampa, t. y. ikimokyklinio ugdymo įstaigose darbo atmosferos kokybę sąlygoja socialiniai ir psichologiniai veiksniai. Juose atsispindi vadovų požiūris į personalą, kolektyvo formavimas, konfliktų tikimybės mažinimas ir kt. Tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigose, kuriose dirba informantai, yra palankios darbo sąlygos, palanki aplinka, kurioje darbuotojai jaučiasi saugiai, turi galimybę tobulėti, kelti kvalifikaciją ir kt.
Atsisiuntimai
Publikuotas
Kaip Cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.