VISUOMENĖJE VYRAUJANČIŲ STEREOTIPŲ SĄSAJOS SU BŪSIMŲ PEDAGOGŲ PROFESINĖS TAPATYBĖS FORMAVIMUSI

Autoriai

  • Giedrė Slušnienė Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution
  • Viktorija Stadnik Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution
  • Luka Naturjeva Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution
  • Donata Venckuvienė Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution
  • Vaiva Radikaitė Klaipėdos valstybinė kolegija / higher education institution

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.350

Raktažodžiai:

stereotipai, pedagogikos studijų krypties studentai, profesinė tapatybė

Santrauka

Straipsnio aktualumą pagrindžia mokslinė praktinė problema, susijusi mokytojo profesija, kuri Lietuvoje išgyvena ne pačius populiariausius laikus, tačiau nemažai jaunų žmonių nusprendžia tapti pedagogais. Tai sudėtingas, kompleksinis procesas, kurio metu būsimas mokytojas bando apsibrėžti savo vaidmenį ir esybę. Straipsnyje pateikiami empirinio tyrimo rezultatai ir jų analizė, kurioje siekiama atskleisti, kaip visuomenėje vyraujantys stereotipai veikia būsimų pedagogų profesinį tapatumą. Teorinė analizė ir empirinio tyrimo rezultatai liudija, jog pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką mokytojo įvaizdžiui, yra mokytojo bendravimo stilius, santykiai su ugdytiniais bei švietimo sistemos reformos. Nors stereotipai nėra esminė kliūtis, siekiant būsimos profesinės karjeros, tačiau dauguma pedagogikos studijų krypties studentų, dalyvavusių tyrime, savo profesinį tapatumą kuria pasitikėdami savimi ir remdamiesi vidine motyvacija. Respondentai taip pat pabrėžia, kad jų norą rinktis mokytojo profesiją lėmė vidinis apsisprendimas ir asmeniniai lūkesčiai bei noras dalintis žiniomis.

Atsisiuntimai

Publikuotas

2024-12-10

Kaip Cituoti

Slušnienė, G., Stadnik, V., Naturjeva, L., Venckuvienė, D., & Radikaitė, V. (2024). VISUOMENĖJE VYRAUJANČIŲ STEREOTIPŲ SĄSAJOS SU BŪSIMŲ PEDAGOGŲ PROFESINĖS TAPATYBĖS FORMAVIMUSI. STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, 1(IX), 174–183. https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.350

Dažniausiai skaitomi to paties autoriaus (-ių) straipsniai