PENKERIŲ – ŠEŠERIŲ METŲ VAIKŲ EMPATIJOS UGDYMO VEIKLOS IR METODAI IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.viVI.195Raktažodžiai:
empatija, ugdymas, ikimokyklinio ugdymo institucijaSantrauka
Svarbų vaidmenį penkerių – šešerių metų vaikų emocinei ir socialinei raidai bei empatijos ugdymui turi ikimokyklinio ugdymo įstaiga ir joje dirbantis pedagogas. Straipsnyje tiriamoji problema atskleidžiama teoriniu ir empiriniu aspektu: išanalizuotos veiklos ir metodai, naudojamos penkerių – šešerių metų vaikų empatijos ugdymui, Siekiant išnagrinėti veiklas ir metodus ugdant penkerių – šešerių metų vaikų empatiją, pasitelkti šie tyrimo metodai: literatūros analizė, dokumentų analizė, struktūrizuotas interviu, kokybinė tyrimo rezultatų analizė. Apklausa žodžiu atskleidė, jog informantai taiko įvairias veiklas ar jų formas, ugdant penkerių – šešerių metų vaikų empatiją. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje efektyviausios veiklos yra šios: grupinė, socialinė, vaidybinė, muzikinė bei projektinė. Jų metu ugdytiniai skatinami mąstyti ir priimti sprendimus, ugdomas gebėjimas sutelkti dėmesį ir išklausyti, lavinamas emocijų ir jausmų pažinimas, suvokimas bei jų raiška, sudaromos galimybės empatijos ir tolerancijos vystymuisi. Veiksmingiausi metodai ir priemonės, ugdant penkerių – šešerių metų vaikų empatiją, yra projektai, pokalbiai – diskusijos, didaktiniai, judrieji – komandiniai žaidimai, grupinis darbas, inscenizavimas, grožinės literatūros analizė, muzikinių kūrinių klausymasis.
Atsisiuntimai
Publikuotas
Kaip Cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.