ŠEIMOS IR MOKYTOJŲ SĄVEIKA ORGANIZUOJANT IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VAIKŲ TĖVŲ ŠVIETIMĄ
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.v1iVII.242Raktažodžiai:
Sąveika, specialiųjų ugdymosi poreikių vaikai, pedagoginis tėvų švietimasSantrauka
Vaikui pradėjus lankyti ikimokyklinio ugdymo įstaigą, jo ugdymo procese reikšmingi tampa abu ugdytojai: tiek šeima, tiek mokytojas. Sudėtingiausia derinti visų ugdymo dalyvių poreikius, interesus, lūkesčius. Nors mokslininkai dažnai diskutuoja, jog nėra universalaus, bet kurioje aplinkoje egzistuojančio bendradarbiavimo modelio, bet jis turi būti siejamas su tėvų ir pedagogų abipusiu dialogu, sąveika. Neatskiriama sėkminga tėvų ir mokytojų sąveikos forma – šviečiamoji veikla. Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvams labai svarbu, kad jų vaikas būtų priimamas, pastiprinamas, palaikomas, dalyvautų kartu su visais ugdymo procese. Straipsnyje pristatoma ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų tėvų nuomonė dėl mokytojų ir tėvų sąveikos organizuojant pedagoginį tėvų švietimą. Teoriniame lygmenyje tėvų bendravimas su pedagogu atskleidžia, jog sąveikos rezultatų svarbu siekti švietėjiška veikla, vadovaujantis pagrindiniais sąveikos principais: pokalbiu, klausinėjimu, parama, informavimu bei bendravimu galima bendrai spręsti vaiko ugdymosi problemas, geriau ugdymo dalyviams pažinti vieni kitus bei padėti tenkinti tėvų lūkesčius. Atlikus tyrimą atskleista, jog ikimokyklinio ugdymo įstaigoje organizuojamas pedagoginis švietimas tik iš dalies padeda tenkinti jų lūkesčius, nors organizuojami užsiėmimai su praktiniais pavyzdžiais, rodoma filmuota medžiaga, aptariama kartu švietimo pagalbos specialistais, tačiau dar pakankamai dažnai organizuojamas informacinio pobūdžio tėvų švietimas, individualūs pokalbiai, kurie leidžia tėvams, jų nuomone, išvengti viešumo aptariant vaiko ugdymo problemas. Svarbu tėvams jų kartu su vaiku dalyvavimas įvairiuose ugdomuosiuose renginiuose, grupės veiklose, nes taip padeda vaikui lengviau prisitaikyti prie naujų situacijų, o ugdytinių tėvams buvimas kartu su vaikais jiems svarbioje aplinkoje, padeda geriau pažinti savo vaikus skirtingose aplinkose. Tėvai, įsitraukdami į veiklas, gali daugiau laiko praleisti su vaiku, pasidžiaugti bendru darbu.
Atsisiuntimai
Publikuotas
Kaip Cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Copyright (c) 2022 Jūratė Klizaitė, Aniuta Varneckienė, Aurelija Valaitienė
Šis darbas yra licencijuotas pagal Creative Commons Attribution 4.0 Tarptautinė licencija.
Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.