GAMTOSAUGINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMO(SI) GALIMYBĖS PRIEŠMOKYKLINIAME AMŽIUJE
DOI:
https://doi.org/10.52320/svv.v1iVII.247Raktažodžiai:
Bendradarbiavimas, gamtosauginiai įgūdžiai, patyriminė veikla, priešmokyklinis amžiusSantrauka
Straipsnyje, remiantis mokslinės literatūros analize bei atlikto tyrimo duomenimis, aptariamas gamtosauginių įgūdžių ugdymas per patyriminę veiklą priešmokykliniame amžiuje. Straipsnyje nagrinėjama problema – nepakankamas dėmesys gamtosauginių įgūdžių ugdymui(si) per patyriminę veiklą priešmokykliniame amžiuje. Tyrimo tikslas – atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų gamtosauginių įgūdžių ugdymo(si) galimybes. Uždaviniai: teoriškai pagrįsti gamtosaugos ugdymo(si) galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigose; empiriškai nustatyti pedagogų požiūrį į gamtosaugos ugdymo(si) galimybes priešmokyklinio amžiaus grupėse įstaigoje „X“. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa žodžiu, gautų duomenų turinio (content) analizė. Tyrimo rezultatai: gamtosaugos ugdymo(si) galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje: gamtosauginių mokyklų programų panaudojimas, jų integravimas į bendrąsias ugdymo programas, pedagogų gamtosauginės kvalifikacijos bei mokytojų asmeninio aplinkosauginio raštingumo kėlimas, dėmesys ikimokyklinio ugdymo įstaigų išorinių edukacinių erdvių kūrimui, neformaliojo ugdymo įstaigų (zoologijos, botanikos sodų, muziejų) edukacinių programų panaudojimas, visos įstaigos bendruomenės įsitraukimas į ugdymo(si) procesą, bendruomeniniai reginiai. Atlikus empirinį tyrimą, nustatyta: priešmokyklinio amžiaus vaikų grupėse įstaigoje „X“ gamtosaugos ugdymo(si) galimybės gana didelės, tačiau nepakankamai panaudojamos.
Atsisiuntimai
Publikuotas
Kaip Cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Copyright (c) 2022 Raimonda Sabinskienė, Algimantas Bagdonas
Šis darbas yra licencijuotas pagal Creative Commons Attribution 4.0 Tarptautinė licencija.
Atskiri straipsniai yra skelbiami „Open Access“ pagal „Creative Commons“ licenciją CC-BY 4.0, leidžiančią neribotai naudoti, platinti ir atgaminti betkokioje laikmenoje, su sąlyga, kad nurodytas originalus autorius ir šaltinis. Autoriai išlaiko autorių teises į savo straipsnius, tačiau suteikia Klaipėdos valstybinei kolegijai pirmojo leidinio teisę.