KAUNO KOLEGIJOS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO STUDIJŲ PROGRAMOS STUDENTŲ TARPTAUTINIO JUDUMO GALIMYBĖS

Autoriai

  • Lina Majauskienė Kauno kolegija Menų ir ugdymo fakultetas Pedagogikos katedra
  • Algimantas Bagdonas Kauno kolegija Menų ir ugdymo fakultetas Pedagogikos katedra
  • Asta Jakimavičienė Kauno kolegija Menų ir ugdymo fakultetas Pedagogikos katedra

DOI:

https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.337

Raktažodžiai:

ikimokyklinis ugdymas, priešmokyklinis ugdymas, studijų programa, tarptautinis judumas, studentų tarptautinis judumas.

Santrauka

Straipsnyje gilinamasi į studentų tarptautinio judumo studijų metu temą: apžvelgiamos tarptautinio judumo studijose principo įgyvendinimo kliūtys, išrykinami tarptautinės patirties, įgyjamos studijų metu, privalumai, pristatomi empirinio tyrimo, atlikto 2024 metais Kauno kolegijoje rezultatai. Analizuojant europinius ir nacionalinius švietimo srities dokumentus pastebima, kad paskutiniais metais formuluojami konkretūs reikalavimai aukštosioms mokykloms įtraukti į studijų programas privalomą studijų dalį užsienyje ar kitokiomis formomis įgyti nustatytos trukmės tarptautiškumo patirties. Kauno Kolegijos (KK) Pedagogikos katedroje atlikto tyrimo tikslas buvo atskleisti KK Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos (IPU) studentų tarptautinio judumo galimybes. Anketinėje apklausoje dalyvavo 261 nuolatinių ir ištęstinių studijų formos studentas. Tyrimas atskleidė, kad KK IPU programos studentai, nepriklausomai nuo studijų formos, ilgesnį laiką (virš 1 mėn.) nėra studijavę užsienyje, menkai dalyvauja „Erasmus“ mainų programoje, ypač ištęstinių studijų studentai. Maždaug pusė tiek nuolatinių, tiek ištęstinių studijų studentų sutiktų pastudijuoti vieną semestrą užsienio šalyje, nes tai vertina kaip gerą progą tobulėti tiek asmeniniame, tiek ir profesiniame lygmenyje. Respondentai, nurodę, kad nesutiktų vieną semestrą pastudijuoti užsienio šalyje, svarbiausiais argumentais nurodo: nuolatinių studijų – finansines, studijų proceso ir integracijos į naują studijų aplinką sunkumus, o ištęstinių studijų studentai – šeimynines, finansines ir su darbo santykiais susijusias aplinkybes. Tiek nuolatinių, tiek ir ištęstinių studijų respondentai priimtiniausiomis formomis įgyti tarptautinės patirties studijų metu rinktųsi trumpalaikes priemones – vasaros stovyklas, tarptautines praktikas ir stažuotes, studijas užsienio aukštojoje mokykloje iki vieno mėnesio trukmės. Trečdaliui ištęstinių studijų studentų būtų priimtina intensyvios trumpalaikės programos / projektai Lietuvoje ar užsienio šalyje.

Autorių biografijos

Algimantas Bagdonas, Kauno kolegija Menų ir ugdymo fakultetas Pedagogikos katedra

Vyr. lektorius

Asta Jakimavičienė, Kauno kolegija Menų ir ugdymo fakultetas Pedagogikos katedra

Pedagogikos katedros vedėja

Atsisiuntimai

Publikuotas

2024-12-10

Kaip Cituoti

Majauskienė, L., Bagdonas, A., & Jakimavičienė, A. (2024). KAUNO KOLEGIJOS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO STUDIJŲ PROGRAMOS STUDENTŲ TARPTAUTINIO JUDUMO GALIMYBĖS. STUDIJOS – VERSLAS – VISUOMENĖ: DABARTIS IR ATEITIES ĮŽVALGOS, 1(IX), 122–133. https://doi.org/10.52320/svv.v1iIX.337

Dažniausiai skaitomi to paties autoriaus (-ių) straipsniai